دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

زلفی‌گل: تناقضی بین مسئله‌محوری و مقاله‌محوری در مرجعیت علمی وجود ندارد/ لزوم مرجع‌شدن تمام رشته‌ها 

زلفی‌گل: تناقضی بین مسئله‌محوری و مقاله‌محوری در مرجعیت علمی وجود ندارد  لزوم مرجع‌شدن تمام رشته‌ها 
وزیر علوم گفت: مسئله‌محوری و مقاله‌محوری در کنار هم در مرجعیت علمی معنا پیدا می‌کنند، به این معنا که در مسئله‌محوری مسئله‌ای را به عنوان موضوع تحقیق انتخاب می‌کنیم و نتیجه آن باید به ثبت اختراع، کتاب، مقاله، تولید محصول و ... منجر شود و در این راستا تناقضی وجود ندارد. 
کد خبر : 919529

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پاسخ به این سوال که مرجعیت علمی مختص چند رشته محدود است یا اینکه باید در تمام رشته‌ها مرجع باشیم؟ اظهار کرد: مرجعیت علمی می‌تواند هم در عرصه علمی و هم در عرصه فناوری نقش‌آفرینی کند و اینها با هم قابل جمع هستند. مثل اینکه می‌گوییم علم بهتر است یا ثروت؟ پدر خوب است یا مادر؟ این دو بدون هم هیچ هستند و نباید در تضاد با هم قرار بگیرند. 

وی افزود: مرجعیت علمی، مرجعیت فناوری، مرجعیت فرهنگی و مرجعیت نوآوری مهم هستند و هیچ تقابلی بین آنها وجود ندارد و می‌تواند موضوع مقاله نیاز کشور باشد. 

وزیر علوم ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌ها باید هدفمند باشند و در تمام زمینه‌ها بحث شوند. 

زلفی گل درباره مسئله محوری یا مقاله محوری مرجعیت علمی گفت: مسئله محوری و مقاله محوری در کنار هم در مرجعیت علمی معنا پیدا می‌کنند، به این معنا که در مسئله محوری مسئله‌ای را به عنوان موضوع تحقیق انتخاب می‌کنیم و نتیجه آن باید به ثبت اختراع، کتاب، مقاله، تولید محصول و ... منجر شود که در این راستا تناقضی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته